Έναρξη σχολικής χρονιάς 2020-2021

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΔΣ ΠΟΕΔ
Ημερομηνία Συνεδρίας: 03.09.2020



Έναρξη σχολικής χρονιάς 2020-2021

  1. Η σημερινή μας τοποθέτηση αποτελεί συνέχεια των τοποθετήσεων της Προοδευτικής στα Διοικητικά Συμβούλια της ΠΟΕΔ ημερομηνίας 18/6/2020, 23/7/2020 και 18/8/2020, κατά τη διάρκεια των οποίων συζητήθηκε το όλο θέμα της ιδιάζουσας κατάστασης που επικρατεί κατά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς. Και στα τρία διοικητικά συμβούλια, οι τοποθετήσεις της Προοδευτικής ήταν στην ίδια ακριβώς γραμμή, αυτή της υιοθέτησης των ειδικών ρυθμίσεων για τη φετινή σχολική χρονιά, έτσι ώστε να έχει νόημα, τόσο η επέκταση της σχολικής χρονιάς 2019-2020 όσο και η πρώιμη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

    Δυστυχώς, οι προβλέψεις μας και οι προειδοποιήσεις μας για ανούσια πρόωρη έναρξη της φετινής χρονιάς έχουν επιβεβαιωθεί, αφού όχι μόνον δεν έχει καταφέρει η κυβέρνηση να εφαρμόσει οποιαδήποτε σωστή ρύθμιση, που θα ενισχύσει ποιοτικά τη διαδικασία της μάθησης, αλλά δεν έχει καταφέρει ούτε να διασφαλίσει τη φυσική παρουσία όλων των παιδιών με ασφάλεια στο σχολείο την ερχόμενη Δευτέρα.

    Ξεκινώντας από τον τομέα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το ΥΠΠΑΝ ενώ μπορούσε εύκολα να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία και να μειώσει τους μαθητές σε κάθε τμήμα, έστω εκεί και όση διάρκεια μπορούσε, διασφαλίζοντας τόσο την ασφάλεια όσο και την ποιοτική ενίσχυση της διαδικασίας της διδασκαλίας, επενδύοντας επί της ουσίας στην παιδεία, προτίμησε την επένδυση σε σανίδια. Αν η μείωση των μαθητών αποτελούσε μια δαπανηρή για τους κυβερνώντες πολιτική, δυστυχώς δεν έχουμε δει κανένα άλλο μέτρο ενίσχυσης εκείνων των ομάδων του μαθητικού πληθυσμού που έχουν επηρεαστεί αρνητικά από την αναστολή φοίτησης (αύξηση των ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας προς ενίσχυση των μαθητών/τριών και αντιμετώπιση δυσκολιών που έχουν δημιουργηθεί, με προτεραιότητα στην Α΄ και Β’ τάξη, αύξηση του χρόνου ειδικής εκπαίδευσης/λογοθεραπείας για κάθε παιδί καθώς και του χρόνου για μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία κλπ.).

    Οι μόνες θετικές κινήσεις που έγιναν προς τη σωστή κατεύθυνση αφορούσαν την στελέχωση και την εγκύκλιο για του μαθησιακούς στόχους που πρέπει να διδαχθούν τις πρώτες μέρες και αφορούν τη διαδικασία ομαλής μετάβασης από την μία τάξη στην άλλη μετά την αναστολή φοίτησης. Ακόμα και αυτό όμως δεν έχει συνοδευτεί με την αυτονόητη μείωση της ύλης, για το υπόλοιπο της σχολικής χρονιάς.

    Συνεπώς, είναι ξεκάθαρο ότι η απόφαση του ΥΠΠΑΝ για πρόωρη έναρξη της σχολικής χρονιάς σκοπό είχε να αποπροσανατολίσει, αφού ουδέποτε συνοδεύτηκε με ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το ΥΠΠΑΝ υιοθέτησε μια καθαρά στείρα λογική ποσοτικοποίησης στην εκπαίδευση, η οποία όχι μόνο δε θα είναι προς όφελος των παιδιών, αλλά χρησιμοποιείται και ως ένα «quickfix» από το ΥΠΠΑΝ για να κρύψει τα προβλήματα και τις δυσκολίες «κάτω από το χαλί. Η μεν ανακοίνωση του ΥΠΠΑΝ για τον Υπεύθυνο τμήματος της Α’ τάξης μόνον αστεία μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού επικαλείται την αμέλεια και την αδυναμία του να εφαρμόσει τη συμφωνία στην ΜΕΠΕΥ, ως δικαιολογία για τη μη εφαρμογή και υλοποίησή της, παρόλο που αυτή η επιπλέον ώρα για την Α’ τάξηχει τύχει έγκρισης από το Υπουργείο Οικονομικών.

    Στον τομέα της ασφάλειας και της προσπάθεια για επιστροφής όλων των παιδιών στα σχολεία, η Προοδευτική απλά καταγράφει ότι δύο μόλις μέρες πριν την επιστροφή των παιδιών, κανένα νηπιαγωγείο και κανένα Ειδικό Σχολείο, καθώς και τα περισσότερα Δημοτικά μας δεν είναι έτοιμα να υποδεχτούν με ασφάλεια τα παιδιά την ερχόμενη Δευτέρα. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η ανοργανωσιά, η προχειρότητα και η βεβιασμένες ενέργειες της τελευταίας στιγμής έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση, όλων των οργανωμένων φορέων και εταίρων.

    Ως εκ τούτου, η Προοδευτική θεωρεί δεδομένο ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ θα προχωρήσει σε μέτρα αντίδρασης, με πρώτιστη του έννοια τη διασφάλιση και προστασία της υγείας των εκπαιδευτικών, μαθητών και προσωπικού των σχολείων. Προς αυτήν την κατεύθυνση η Προοδευτική εισηγείται τα εξής:

    1. Η ΠΟΕΔ να εξαντλήσει τα περιθώρια να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, όταν θα είναι έτοιμα μέσα από τη συνάντηση με τον Υπουργό, και αν την ερχόμενη Δευτέρα αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί, η παρουσία μαθητών/τριών να μεταφερθεί εφόσον δε θα τηρούνται τα πρωτόκολλα. Σε διαφορετική περίπτωση το ΥΠΠΑΝ πρέπει να απαντήσει ξεκάθαρα στο ερώτημα τι θα κάνουν τα σχολεία που δεν μπορούν να εφαρμοστούν τα πρωτόκολλα την ερχόμενη Δευτέρα.
    2. Σε περίπτωση που το ΥΠΠΑΝ επιμένει να ανοίξουν σχολεία χωρίς να είναι έτοιμα βάσει πρωτοκόλλου Ασφάλειας και Υγείας, τότε σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να μπουν στην τάξη μαθητές/τριες, πέραν από αυτούς που προβλέπονται βάσει των αποστάσεων που επιβάλει το πρωτόκολλο. Σε όσες τάξεις δεν μπορεί να εφαρμοστεί το πρωτόκολλο τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί να παραμείνουν εκτός αίθουσας, να καθίσουν εκτός αίθουσας σε σκιερό μέρος της αυλής για μάθημα. Τα σχολεία να ενημερώσουν γραπτώς τους γονείς για την κατάσταση του σχολείου τους και τους λόγους που αυτή έχει δημιουργηθεί, έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι ότι αν κάποιοι μαθητές/τριες κάθονται μόνον σε καρέκλα και δεν έχουν θρανίο, δε φέρει καμία ευθύνη το σχολείο.
    3. Δημοσιογραφική διάσκεψη από την ΠΟΕΔ, για να ενημερώσουμε την κοινωνία για τον ακριβή αριθμό των τάξεων που αδυνατούν λόγω μεγέθους να εφαρμόσουν το πρωτόκολλο, αλλά και των ελλείψεων που υπάρχουν στα σχολεία. Παρουσίαση των στοιχείων που έχουν μαζευτεί από την ηλεκτρονική έρευνα της ΠΟΕΔ.
    4. Κοινές εκδηλώσεις διαμαρτυρίας με τις άλλες Εκπαιδευτικές Οργανώσεις έξω από το ΥΠΠΑΝ, οι οποίες να αφορούν τόσο την αδυναμία του ΥΠΠΑΝ να εφαρμόσει τα πρωτόκολλα Ασφάλειας και Υγείας, όσο και τις ακατάλληλες συνθήκες μάθησης που επικρατούν στις αίθουσες διδασκαλίας με τις ψηλές θερμοκρασίες.
    5. Κοινές δράσεις διαμαρτυρίας με όλες τις Συνομοσπονδίες Γονέων.
    6. Μονόωρη αποχή όλων των εκπαιδευτικών από το διδακτικό τους έργο, ως μέτρο αντίδρασης για την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται η εκπαίδευση από πλευράς κυβέρνησης. Οι υποτιμητικές δηλώσεις του ΥΠΠΑΝ για τους εκπαιδευτικούς ΔΕΝ μπορούν να περάσουν απαρατήρητες.
    7. Κλιμάκωση των αντιδράσεων εάν και εφόσον δεν επιλυθούν τα συγκεκριμένα προβλήματα.

Αφήστε μια απάντηση