Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΔΣ ΠΟΕΔ
Ημερομηνία Συνεδρίας: 29.10.2020


Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση

  • Ως Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών, και σε συνέχεια προηγούμενων μας τοποθετήσεων τόσο για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση όσο και για τη χρήση καμερών στις αίθουσες διδασκαλίας, καταγράφουμε τα εξής :
    1. Εκφράζουμε την κάθετη διαφωνία μας για τον τρόπο, αλλά και την ουσία του νομοσχεδίου που ψήφισε η πλειοψηφία της Βουλής τον προηγούμενο μήνα και βάσει του οποίου επιτρέπεται η «υβριδική» διδασκαλία από τις σχολικές αίθουσες, μέσα από την ταυτόχρονη παρουσίαση του μαθήματος με σύγχρονα μέσα.
    2. Καμία αλλαγή, αναβάθμιση και ενίσχυση του τεχνολογικού δικτύου των σχολικών μας μονάδων δεν έχουμε παρατηρήσει, παρά τις δημόσιες εξαγγελίες και διαβεβαιώσεις. Οι σπασμωδικές κινήσεις αναβάθμισης της ταχύτητας του διαδικτύου σε κάποιες σχολικές μονάδες, χωρίς την αναβάθμιση και ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού, δεν επιτρέπουν σε αυτό το στάδιο τη διεξαγωγή της σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης από τον σχολικό χώρο. Η αναφορά μας σε σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση αφορά την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία με τον τρόπο που εφαρμόστηκε το προηγούμενο χρονικό διάστημα με κλειστά τα σχολεία και σε καμία περίπτωση δεν αφορά την ταυτόχρονη διδασκαλία.
    3. Λόγω της έλλειψης ή και απουσίας σε πολλές περιπτώσεις σύγχρονου και κατάλληλου εξοπλισμού στις σχολικές μονάδες, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα γίνεται και αυτή την φορά με την χρήση του τεχνολογικού εξοπλισμού των ίδιων των εκπαιδευτικών.
    4. Δεν έχουν γίνει ουσιαστικές και συντονισμένες κινήσεις για να εξασφαλιστούν τα μέσα που απαιτούνται για συμμετοχή όλων των μαθητών/ριων στην εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση. Πάρα πολλά παιδιά εξακολουθούν να αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης (κατάλληλες συσκευές εργασίας και πρόσβαση στο διαδίκτυο). Σημειώνουμε, ότι οι σχολικές μας μονάδες έχουν παραλάβει ένα μικρό αριθμό ταμπλετών (μέσω ΥΠΠΑΝ, Σχολικών Εφορειών, Συνδέσμους Γονέων, δωρεές από εταιρείες),  αλλά αυτές δεν θεωρούνται αρκετές για καλύψουν και τις νέες ανάγκες των μαθητών/ριων της Δ΄ τάξης, έχοντας πάντα ως δεδομένο ότι οι ανάγκες που έχουν καταγραφεί για τους μαθητές/ριες της Ε και Στ΄ τάξης δεν έχουν ακόμη ικανοποιηθεί από την περσινή σχολική χρονιά.

    Ως εκ τούτου, και βάσει των πιο πάνω εισηγούμαστε τα εξής, τα οποία θεωρούμε ότι πρέπει να αποτελούν και θέσεις και αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΕΔ:

    1. Η ΠΟΕΔ να καλέσει τα μέλη της να μην εφαρμόσουν «υβριδική διδασκαλία» με ταυτόχρονη παρουσίαση του μαθήματος με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, αφού πέραν των σοβαρών προβλημάτων που προκύπτουν με τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, η προβολή και ταυτόχρονη παρακολούθηση του μαθήματος εξ’ αποστάσεως εμποδίζει τη διεξαγωγή της ζωντανής διδασκαλίας, αλλοιώνει την “κανονικότητα” του σχολικού μαθήματος, εμποδίζει την έκφραση, περιορίζει την αλληλεπίδραση και εναντιώνεται στην παιδαγωγική πράξη.
    2. Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να λειτουργήσει κανονικά στο δημόσιο σχολείο, όπως λειτούργησε τον περασμένο Απρίλη και Μάη, όπως περιγράφεται στο πλαίσιο λειτουργίας της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης το οποίο έχει αποσταλεί στις σχολικές μονάδες από την διεύθυνση δημοτικής.
    3. Στις περιπτώσεις που απουσιάζει μερίδα μαθητών/ριών από ένα τμήμα και όχι ολόκληρο το τμήμα, τότε μπορεί να γίνει σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση σε αυτούς τους μαθητές/ριες από άλλο εκπαιδευτικό ή ακόμα και από τον δάσκαλο της τάξης (σε εργάσιμο χρόνο) και αναπροσαρμοστεί και το ωρολόγιο πρόγραμμα, αλλά όχι με ταυτόχρονη διδασκαλία από την τάξη. Για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, ομάδας μαθητών/ριων του σχολείου που απουσιάζουν μπορούν αν αξιοποιηθούν εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας που βρίσκονται υπό περιορισμό ή ακόμα και αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί.
    4. Η ΠΟΕΔ οφείλει να απαιτήσει και να πιέσει κατάλληλα για άμεση εφαρμογή των εξαγγελιών για αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού του διαδικτύου των σχολικών μονάδων.
    5. Να ζητηθεί από το ΥΠΠΑΝ να εφαρμόσει πρόγραμμα ενίσχυσης του τεχνολογικού εξοπλισμού και των εκπαιδευτικών, από τη στιγμή που συνεχώς χρειάζεται να χρησιμοποιούν τον δικό τους, τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου.
    6. Πολιτικές και ενέργειες που δημιουργούν ή αυξάνουν τις κοινωνικές ανισότητες εντός της σχολικής μονάδας δεν μπορούν να συνεχίσουν να γίνονται ανεκτές πλέον. Η πολιτεία έχει υποχρέωση να διασφαλίσει και τον εξοπλισμό αλλά και την πρόσβαση για εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές και μαθήτριες που θα κληθούν να εφαρμόσουν σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.
    7. Θεωρούμε αναγκαία την συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθώς και την εκπαίδευση μαθητών/ριων στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθώς και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλου για την εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
    8. Εξακολουθεί να μας προβληματίζει έντονα το θέμα με την δημιουργία και ενημέρωση της ιστοσελίδας των σχολικών μας μονάδων, ιδιαίτερα στην Προδημοτική Εκπαίδευση, αφού καμία επιμόρφωση και καμία πρόνοια όσο αφορά ΤΠΕ στην Προδημοτική δεν έχει ληφθεί για τη φετινή χρονιά, παρά την αναγκαιότητα που έχει εντοπιστεί προς αυτή την κατεύθυνσης από την προηγούμενη σχολική χρονιά. Το θέμα των ιστοσελίδων στην Προδημοτική Εκπαίδευση, πρέπει να τύχει κεντρικής διαχείρισης από το ΥΠΠΑΝ.

    Αποτελεί ισχυρή πεποίθησή μας ότι το Δ.Σ. της ΠΟΕΔ πρέπει να ορίσει εξ’ αρχής ξεκάθαρες γραμμές, μέσα στις οποίες πρέπει να κινηθεί η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να αποτραπεί η οποιαδήποτε πρόθεση της κυβέρνησης για εφαρμογή της «υβριδικής διδασκαλίας» στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων.

Αφήστε μια απάντηση