ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΔΣ ΠΟΕΔ
Ημερομηνία Συνεδρίας: 25.02.2021
Eνδεχόμενη άρση μέτρων τα οποία αφορούν στο Ενιαίο Σχέδιο Αξιολόγησης Μαθητή/ριας
Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνουν αποδεκτές προφορικές δεσμεύσεις από πλευράς του ΥΠΠΑΝ για ολοκλήρωση του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος, από τη στιγμή που το προηγούμενο καλοκαίρι με πολιτική απόφαση δεν έχει επεκταθεί όπως προνοούσε η συμφωνία της ΜΕΠΕΥ, ο θεσμός ΥΤ στην Α΄ τάξη, την στιγμή μάλιστα που ο απαιτούμενος χρόνος ήταν ενσωματωμένος στη στελέχωση.
Το ΥΠΠΑΝ είχε στη διάθεσή του όλο τον προαπαιτούμενο χρόνο για να λάβει τις όποιες πολιτικές αποφάσεις τόσο για υλοποίηση της συμφωνίας της ΜΕΠΕΥ και ολοκλήρωση της επέκτασης της συμφωνίας, όσο και για έναρξη του διαλόγου για αλλαγές στο Σχέδιο Αξιολόγησης Μαθητή/ριας. Αντ’ αυτού, το ΥΠΠΑΝ για διάφορους λόγους έχει καθυστερήσει με αποτέλεσμα αυτή τη χρονική στιγμή να μην είναι έτοιμο να παρουσιάσει χειροπιαστές αποδείξεις που να δικαιολογούν την όποια άρση μέτρων, πέραν της όποιας προφορικής δέσμευσης και εξέφρασης καλής θέλησης από μέρους του.
Υπενθυμίζουμε ότι τα μέτρα που έχουν παρθεί από το Δ.Σ. της ΠΟΕΔ και αφορούν στο ΕΣΑΜ, δεν είναι μέτρα πίεσης για να ξεκινήσει ο όποιος διάλογος για τον Υπεύθυνο Τμήματος, αλλά είναι μέτρα αντίδρασης μέχρι και να αποφασιστεί από πλευράς κυβέρνησης ο τρόπος και ο χρόνος που θα ολοκληρωθεί η συμφωνία της ΜΕΠΕΥ για τον θεσμό αυτό. Πέραν τούτου, θυμίζουμε ότι η Προοδευτική διαφωνεί κάθετα με την όλη φιλοσοφία που διέπει το ΕΣΑΜ. Η συζήτηση για αναδιαμόρφωση του ΕΣΑΜ αποτελεί βασική θέση αρχής της Προοδευτικής.
Η Προοδευτική είναι διατεθειμένη να συναινέσει στην άρση των μέτρων που αφορούν το Ενιαίο Σχέδιο Αξιολόγησης Μαθητή/ριας βάσει των πιο κάτω προϋποθέσεων:
- Να επέλθει συνολική συμφωνία για τον Υπεύθυνο Τμήματος εντός Μαρτίου
- Να ξεκινήσει άμεσα η συζήτηση για αλλαγή της φιλοσοφίας και εφαρμογής του Σχεδίου Αξιολόγησης Μαθητή/ριας
Τέλος, αναμένουμε ότι θα ξεκινήσει διάλογος για να εφαρμοστούν προηγούμενες αποφάσεις του Δ.Σ. της ΠΟΕΔ , οι οποίες αφορούν στην υιοθέτηση βασικών εργαλείων για διόρθωση των ευρημάτων της αξιολόγησης (μείωση του διδακτικού χρόνου της Διευθυντικής Ομάδας, ετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού, εισαγωγή και επέκταση των θεσμών των εκπαιδευτικών ψυχολόγων και των σχολικών σύμβουλων, αύξηση των ωρών ενίσχυσης, δεύτερος εκπαιδευτικός στην Α΄ τάξη κλπ).
Δεδομένης της σοβαρότητας του θέματος και προς αποφυγή οποιοδήποτε άλλων εντάσεων στον χώρο της παιδείας, θεωρούμε ότι το ΥΠΠΑΝ έχει ακόμα και τώρα, όλο το χρονικό περιθώριο για να υιοθετήσει την γραπτή πλέον πρόταση της ΠΟΕΔ για τον τρόπο εφαρμογής της συμφωνίας στη ΜΕΠΕΥ για τον Υ.Τ. αλλά και για να ξεκινήσει ένα ουσιαστικό διάλογο που να αφορά το ΕΣΑΜ.