Της Αλέκας Ζάουρας
Νέα ψηφιακή υπηρεσία διορισμών στην εκπαίδευση – Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών Λάρνακας
Η εφαρμογή της νέας ψηφιακής υπηρεσίας για τους διορισμούς στην εκπαίδευση από την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας τη φετινή χρονιά, δημιούργησε έντονη ανασφάλεια σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Όχι γιατί δεν επιβάλλεται ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας πρόσληψης, αλλά περισσότερο για το εάν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις πολλαπλές δυσκολίες και παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Καθετί καινούριο πρέπει να τύχει προσεχτικού σχεδιασμού, ενημέρωσης των επηρεαζόμενων, αλλά το πιο σημαντικό είναι να είμαστε έτοιμοι να κάνουμε βελτιωτικές παρεμβάσεις, ιδιαίτερα όταν επηρεάζεται η ζωή χιλιάδων οικογενειών.
Μερικές λοιπόν αδυναμίες καταγράφονται πιο κάτω:
Α) Ύπαρξη διαφορετικής θέσης δασκάλων κανονικού χρόνου και δασκάλων ολοημέρων.
Η μη ενσωμάτωση των 100 συμβάσεων του ολοήμερου στις κανονικές συμβάσεις έχει δημιουργήσει αίσθημα ανασφάλειας. Θεωρήθηκε ότι δεν θα συνυπολογιστούν με τις προηγούμενες συμβάσεις των εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα κάποιος να απωλέσει το δικαίωμα μετατροπής σε αορίστου χρόνου εκπαιδευτικός. Λαμβάνοντας υπόψη τις μεγάλες θυσίες των εκπαιδευτικών τα προηγούμενα χρόνια, να μεταβαίνουν σε χώρους εργασίας μέχρι και 2 ώρες μακριά από τα σπίτια τους, κανένας δεν θα μπορούσε να το ρισκάρει. Κατά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων διαφάνηκε ότι θα προσφερθεί το ίδιο συμβόλαιο με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, κάτι το οποίο ήταν και σωστό και λογικό. Παρόλα αυτά οι εκπαιδευτικοί δεν διαγωνίστηκαν επί ίσους όρους. Κάποιοι ευνοήθηκαν και κάποιοι αδικήθηκαν. Η ΕΕΥ πρέπει να δώσει τη λύση στην τρέχουσα προκήρυξη. Ένας τρόπος ίσως είναι να δώσει το δικαίωμα στους εκπαιδευτικούς που δεν δήλωσαν στις θέσεις των ολοήμερων να μπορέσουν να το πράξουν, πριν την πρώτη βελτίωση των τοποθετήσεων.
Β) Αιτήσεις στα «τυφλά»
Κατά τη διάρκεια των αιτήσεων οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν τις περιοχές που υπάρχουν θέσεις. Αυτό το γεγονός οδήγησε ομάδα εκπαιδευτικών να μη διοριστούν μιας και ήταν όλες οι θέσεις καλυμμένες, μένοντας χωρίς εργασία. Το ιδανικό θα ήταν να υπήρχαν στην προκήρυξη μόνο οι επιλογές που υπάρχουν κενές θέσεις, κάτι το οποίο θα πρέπει να μελετηθεί για την επόμενη χρονιά.
Γ) Σοβαροί Ειδικοί Λόγοι
Τη φετινή χρονιά οι μοναδικοί ειδικοί λόγοι που μέτρησαν ήταν οι εγκυμοσύνες και τα βρέφη κάτω των 12 μηνών. Όχι όμως για όλους. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που εκπαιδευτικοί με άδεια μητρότητας τοποθετήθηκαν μέχρι και 2 ώρες μακριά από την κατοικία τους. Φαίνεται ότι ικανοποιήθηκαν οι συναδέλφισσες μέχρι ένα συγκεκριμένο αριθμό. Πραγματικά αδιανόητη αυτή η διάκριση!
Επίσης, σε μια «προσβάσιμη κοινωνία» πώς γίνεται να μην αναγνωρίζουμε ειδικούς λόγους στους εκπαιδευτικούς με αναπηρία ή σοβαρά προβλήματα υγείας, αυτών ή των εξαρτωμένων παιδιών τους; Η εργασία του μικρού αριθμού εκπαιδευτικών κοντά στον τόπο κατοικίας τους δεν είναι προνόμιο, αλλά ζωτικής σημασίας μέτρο στήριξης. Η ανάγκη αυτή πρέπει να αναγνωριστεί ως βασική, ανθρώπινη και δίκαιη. Είναι άλλωστε μια ένδειξη πολιτισμού και κοινωνικής ευαισθησίας.
Δ) Δυνατότητα βελτίωσης θέσης και στη δεύτερη προκήρυξη
Εάν για οποιοδήποτε λόγο ακολουθήσει δεύτερη προκήρυξη με σχετικά ευνοϊκές τοποθετήσεις, θα δημιουργήσει το αίσθημα της άνισης μεταχείρισης και της αδικίας. Γιατί να μην δικαιούνται όσοι εξασφάλισαν θέση στην πρώτη προκήρυξη να βελτιώσουν τη θέση τους και στην επόμενη;
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι όλα τα προβλήματα που προκύπτουν όσον αφορά στους διορισμούς πρέπει να αντιμετωπιστούν με την ανάλογη ευαισθησία. Δεν μιλάμε για αριθμούς, αλλά για ανθρώπους οι οποίοι είναι γύρω στα 40 χρονών και ακόμη ζουν στην ανασφάλεια. Θυσίασαν χρόνο από την οικογένειά τους, για να δουλέψουν μακριά και να εξασφαλίσουν μια σίγουρη εργασία, γνωρίζοντας την αβεβαιότητα του αύριο. Άνθρωποι που μπορεί να βρίσκονται 10-20 χρόνια στην εκπαίδευση και να μην εξασφάλισαν ακόμη μια μόνιμη εργασία. Τα περιθώρια στενεύουν με την κατάργηση των καταλόγων διοριστέων 2027 και ταυτόχρονα το άγχος για το αύριο. Η πολιτεία έχει υποχρέωση να βρει λύσεις!
https://shorturl.fm/M3mmi
https://shorturl.fm/mggsh
https://shorturl.fm/lBYPm
https://shorturl.fm/mSOIN
https://shorturl.fm/XR1S0
https://shorturl.fm/SRMJE
https://shorturl.fm/nbjqD
https://shorturl.fm/nJQEe
https://shorturl.fm/wnZYf
https://shorturl.fm/GUOXO
https://shorturl.fm/5obAT
https://shorturl.fm/4HbAa
https://shorturl.fm/p7lBi
https://shorturl.fm/y6S0b
https://shorturl.fm/NgPHP
https://shorturl.fm/yJ4xB
https://shorturl.fm/8ekqE
https://shorturl.fm/izd5x
https://shorturl.fm/SzN8m
https://shorturl.fm/BLppe
https://shorturl.fm/Eg5tT
https://shorturl.fm/HwTFW
https://shorturl.fm/YJAWA
https://shorturl.fm/him2q
https://shorturl.fm/uwCja
https://shorturl.fm/vj8f3
https://shorturl.fm/FmIX1
https://shorturl.fm/lEysM
https://shorturl.fm/Tg95H
https://shorturl.fm/ibf70
https://shorturl.fm/rQW1B
https://shorturl.fm/eQyzm
https://shorturl.fm/9kaNL
https://shorturl.fm/sVJQA
https://shorturl.fm/EWEGy
https://shorturl.fm/fpXXp
https://shorturl.fm/xGiFk
https://shorturl.fm/QIE5C
https://shorturl.fm/J5fJ3
https://shorturl.fm/TSAyV
https://shorturl.fm/e2174
https://shorturl.fm/Ft7yO
https://shorturl.fm/ban05
https://shorturl.fm/GHmni
https://shorturl.fm/z7W4G
https://shorturl.fm/MkruX
https://shorturl.fm/5Igao
https://shorturl.fm/LCjxE
https://shorturl.fm/bVfAw
https://shorturl.fm/cbHMN
https://shorturl.fm/GZoTe
https://shorturl.fm/3cQk1
https://shorturl.fm/FbRly
https://shorturl.fm/HwsxH
https://shorturl.fm/BQRaa
https://shorturl.fm/Hzz3c
https://shorturl.fm/4UQH0
https://shorturl.fm/XagNe
https://shorturl.fm/WXtcD
https://shorturl.fm/aheoX
https://shorturl.fm/DjZ4P
https://shorturl.fm/dn1vr
https://shorturl.fm/efAZc
https://shorturl.fm/1RfCD
https://shorturl.fm/1RfCD
https://shorturl.fm/BUV1b
https://shorturl.fm/LkS51
https://shorturl.fm/YkOlO
https://shorturl.fm/dW48H
https://shorturl.fm/Yg5dk