Η «αγορά υπηρεσιών» επεκτείνεται σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης

Η «αγορά υπηρεσιών» επεκτείνεται σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης

Με αφορμή τη δημόσια κατάθεση του περιγράμματος της εκπαιδευτικής πολιτικής που προτίθεται να ακολουθήσει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού για Βελτίωση της Εκπαίδευσης και της Ένταξης των Μαθητών και Μαθητριών με Μεταναστευτική Βιογραφία στα σχολεία αλλά και της άρνησης του Υπουργείου να σεβαστεί τις αποφάσεις του Διοικητικού Δικαστηρίου για το καθεστώς εργοδότησης στα Απογευματινά προγράμματα, το Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο καθώς και άλλα προγράμματα, σημειώνουμε τα εξής:

  1. Ορθά εντοπίζεται η ανάγκη για εκσυγχρονισμό και υιοθέτηση ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής πολιτικής για τους μαθητές και μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία, έτσι ώστε να δημιουργηθούν εκείνες οι προϋποθέσεις που θα διασφαλίζουν σε όλους τους/τις μαθητές/ριες ίσες ευκαιρίες πρόσβασης και επιτυχίας στην εκπαίδευση, σε μια κοινωνία της οποίας ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας γίνεται όλο και πιο έντονος .
  2. Από τη σχολική χρονιά 2009-2010, κατά την οποία υιοθετήθηκε ολοκληρωμένη εκπαιδευτική πολιτική για «ένταξη των αλλόγλωσσων μαθητών/ριών στο εκπαιδευτικό σύστημα και συνακόλουθα στην κυπριακή κοινωνία», αυτό το μεγάλο κεφάλαιο έχει μπει στο περιθώριο. Από τότε το Υπουργείο Παιδείας αξιοποιεί κονδύλια του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ένταξης, εφαρμόζοντας διάφορα προγράμματα, σε Μέση και Δημοτική Εκπαίδευση.
  3. Τα «τμήματα ταχύρρυθμης εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας» είχαν λειτουργήσει πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2010-2011 στη Δημοτική Εκπαίδευση με την παραχώρηση επιπλέον διδακτικού χρόνου ενισχυτικής διδασκαλίας, ο οποίος αντιστοιχούσε σε 71 εκπαιδευτικούς Δημοτικής. Την ίδια σχολική χρονιά είχαν εφαρμοστεί προγράμματα που αφορούσαν επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, παρακολούθησης προγραμμάτων σε απογευματινό χρόνο, ανάπτυξη έγκυρων και αξιόπιστων διαγνωστικών εργαλείων «Ελληνομάθειας». Έκτοτε και παρά το γεγονός ότι το ποσοστό των μαθητών/ριων μας με μεταναστευτική βιογραφία έχει διπλασιαστεί, καμία αλλαγή ως προς τον επέκταση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών πολιτικών δεν έχει καταγραφεί, με τις ώρες που παρέχονται για ενισχυτική διδασκαλία να παραμένουν σχεδόν οι ίδιες.
  4. Οι πολιτικές που έχει εξαγγείλει το Υπουργείο μάς βρίσκουν σύμφωνους ως προς τη στοχοθεσία. Διαφωνούμε ωστόσο κάθετα όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο προτίθεται να υλοποιήσει τον σχεδιασμό του και ειδικότερα το καθεστώς εργοδότησης των εκπαιδευτικών που θα κληθούν να τις εφαρμόσουν.

Βάσει των πιο πάνω και σε συνδυασμό με την άρνηση του Υπουργείου να σεβαστεί τις αποφάσεις του Διοικητικού Δικαστηρίου για το καθεστώς εργοδότησης στα Απογευματινά και άλλα προγράμματά του, καλούμε το Υπουργείο όπως εφαρμόσει όλες τις εκπαιδευτικές πολιτικές μέσα από νέες συμβάσεις εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση νέες θέσεις εργασίας στην εκπαίδευση και όχι με την απαράδεκτη μέθοδο της αγοράς υπηρεσιών.

 

Αφήστε μια απάντηση