Έναρξη νέας σχολικής χρονιάς 2020-2021

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΔΣ ΠΟΕΔ
Ημερομηνία Συνεδρίας: 18.06.2020



Έναρξη σχολικής χρονιάς 2020-2021

  1. Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών, με αφορμή την προσπάθεια του ΥΠΠΑΝ να επιβάλει χωρίς διάλογο, ετσιθελικά και αυταρχικά, την αλλαγή της έναρξης τη σχολικής χρονιάς, μετά και την αλλαγή της λήξης της φετινής σχολικής χρονιάς, επιχειρώντας να  χρησιμοποιήσει ακόμα και την βουλή για το σκοπό αυτό  σημειώνει τα εξής : 
    1. Είναι η πολλοστή φορά που η κυβέρνηση προχωρεί σε μονομερείς αποφάσεις, χωρίς διάλογο και ενημέρωση, φτάνοντας ακόμα και στο τελικό στάδιο της νομοθετικής ρύθμισης. Κακίζουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο το γεγονός αυτό και δεν μπορεί να γίνεται ανεκτό και αποδεκτό από την ΠΟΕΔ, αφού η σιωπή αποτελεί στην ουσία ανοχή. Θυμίζουμε ότι το καλοκαίρι του 2018, αυτή ήταν από τις βασικές αιτίες αντίδρασης σύσσωμου του εκπαιδευτικού κόσμου.
    2. Η προσπάθεια του ΥΠΠΑΝ να αλλάξει βασικά σημεία των Κανονισμών Λειτουργείας της Δημοτικής Εκπαίδευσης, τα οποία θα παραχωρούν στον εκάστοτε Υπουργό υπερεξουσίες στον καθορισμό έναρξης και λήξης της σχολικής χρονιάς, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. Η προσφιλής τακτική της Κυβέρνησης, να λειτουργεί ετσιθελικά, ερήμην των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων, καταστρατηγώντας κάθε μορφή θεσμικού διαλόγου για θέματα εργασιακά θα μας βρίσκει κάθε φορά απέναντι της.
    3. Από την άλλη η ενέργεια αυτή του ΥΠΠΑΝ, επί της ουσίας αναδεικνύει και τη φιλοσοφία της Κυβέρνησης για τη δημόσια εκπαίδευση. Η απλοϊκή σύνδεση της ποσότητας εργάσιμου χρόνου με την ποιότητα, ακόμα και την  «ποσότητα» της μάθησης, καταδεικνύει την λανθασμένη προσέγγιση της Κυβέρνησης στα θέματα παιδείας. Σε καμία περίπτωση η ποσοτικοποίηση της εκπαίδευσης και η αντιμετώπιση της δημόσιας παιδείας με βιομηχανική προσέγγιση, δεν μπορούν να λειτουργήσουν προς όφελος των μαθητών και ως εκ τούτου δεν μπορούν να γίνει αποδεκτές.
    4. Επιπρόσθετα η μονομερής απόφαση της κυβέρνησης για επέκταση της σχολική χρονιάς μέχρι 30 Ιουνίου, χωρίς να παρθούν οποιεσδήποτε άλλες αποφάσεις προς την ουσιαστικότερη εκπαίδευση των μαθητών το χρονικό διάστημα που άνοιξαν τα σχολεία, φανερώνει την απουσία οποιουδήποτε πλάνου για αποτελεσματικότερη βοήθεια των μαθητών. Το ΥΠΠΑΝ αρκέστηκε στην αύξηση του εργάσιμου χρόνου μαθητών και εκπαιδευτικών χωρίς άλλη ρύθμιση.
    5. Όσον αφορά την νέα σχολική χρονιά, η Προοδευτική σημειώνει ότι το ΥΠΠΑΝ πρέπει να προβεί σε μια σειρά από ρυθμίσεις οι οποίες θα στοχεύουν στην βελτιστοποίηση της εκπαίδευσης των μαθητών. Ρυθμίσεις που θα βοηθήσουν τα παιδιά να επιστρέψουν στην κανονικότητα και να ξεπεράσουν οποιεσδήποτε δυσκολίες τυχόν να έχουν παρουσιαστεί με το κλείσιμο των σχολείων λόγω κορωνοϊού. Θα πρέπει το ΥΠΠΑΝ να αντιμετωπίσει την αναπλήρωση των όποιων γνωστικών ελλειμμάτων δημιουργήθηκαν την περίοδο από 13/3 μέχρι 21/5 ολιστικά και όχι αποσπασματικά, στηριζόμενο κυρίως σε στοχευμένα μέτρα που θα επιδιώκουν την παροχή ποιοτικής ενισχυτικής διδασκαλίας, με έμφαση σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες αλλά και ομάδες μαθητών που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από την αναστολή φοίτησης.

     

    Η νωρίτερη έναρξη χωρίς να έχει προηγηθεί σχεδιασμός, χωρίς να έχουν υιοθετηθεί ουσιαστικά μέτρα προς όφελος των παιδιών, θα έχει ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση μιας καθαρά στείρας λογικής ποσοτικοποίησης στην εκπαίδευση η οποία δεν θα είναι προς όφελος των παιδιών. Απαιτούμε δραστικά, ουσιαστικά, παιδοκεντρικά μέτρα που θα έχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα και θα ενισχύουν την ποιοτική εκπαίδευση των παιδιών στα δημόσια σχολεία. Εισηγούμαστε προς την ΠΟΕΔ να ζητήσει από το ΥΠΠΑΝ όπως προχωρήσει:

    1. Σε καθορισμό σαφών οδηγιών και κατευθύνσεων στους εκπαιδευτικούς για εστίαση στους σημαντικότερους μαθησιακούς στόχους, ελαχιστοποιώντας την απώλεια διδακτικού χρόνου για παρεμφερείς δραστηριότητες.
    2. Σε αναδιάρθρωση της ύλης και των μαθησιακών στόχων ανά τάξη και γνωστικό αντικείμενο, λαμβάνοντας υπόψη τι έχει διδαχθεί κατά τη φετινή σχολική χρονιά.
    3. Σε σωστό προγραμματισμό και έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων προς εκμηδένιση χαμένου διδακτικού χρόνου λόγω της υποστελέχωσης τους σε κάθε έναρξη σχολικής χρονιάς, συμπεριλαμβανομένου και της αποστολής αντικαταστατών από την πρώτη μέρα παρουσίας των μαθητών στο σχολείο.
    4. Σε αναπροσαρμογή του Ωρολογίου Προγράμματος και την ενίσχυση συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων για την επόμενη σχολική χρονιά. Αύξηση του συμβουλευτικού χρόνου για την σχολική χρονιά 2020-2021.
    5. Σε αύξηση των ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας προς ενίσχυση των μαθητών και κάλυψη επιπλέον κενών που ίσως έχουν δημιουργηθεί, με προτεραιότητα στην Α΄ και Β τάξη.
    6. Στην ολοκλήρωση του συμφωνημένου θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος.
    7. Επέκταση προγράμματος ΔΡΑΣΕ σε περισσότερα σχολεία (κατανομή του χρόνου σε περισσότερα σχολεία για υποστήριξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες).
    8. Αύξηση του χρόνου ειδικής εκπαίδευσης/λογοθεραπείας για κάθε παιδί.
    9. Σταδιακή μείωση των μαθητών ανά τμήμα.

     

     

    Ως εκ τούτου, καταθέτουμε τη διαφωνία μας για έναρξη της σχολικής χρονιάς νωρίτερα από την 7η Σεπτεμβρίου, μέρα που προβλέπουν οι κανονισμοί, αφού η συγκεκριμένη πρόταση είναι αποσπασματική και αναποτελεσματική, χωρίς την υλοποίηση άλλων σημαντικών παραμέτρων από το ΥΠΠΑΝ.

     

    Εν κατακλείδι, η όλη στάση του ΥΠΠΑΝ όλο αυτό το διάστημα και η άρνησή του να συνεργαστεί με την ΠΟΕΔ για τα ζητήματα παιδείας μας δημιουργούν έντονες ανησυχίες και προβληματισμούς. Την ίδια ώρα, τίθενται εν αμφιβόλω οι προθέσεις της Κυβέρνησης τόσο για τη νέα σχολική χρονιά, όσο γενικότερα για το Δημόσιο Σχολείο. Θεωρούμε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ θα πρέπει να πάρει ξεκάθαρες αποφάσεις δείχνοντας τις δικές του προθέσεις, τόσο όσον αφορά την αντιμετώπιση του Υπουργείου έναντι εργασιακών ζητημάτων, όσο και της βελτιστοποίησης της εκπαίδευσης των παιδιών.

Αφήστε μια απάντηση