ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΔΣ ΠΟΕΔ
Ημερομηνία Συνεδρίας: 09.09.2018

Τοποθέτηση επί του “Κειμένου Συμφωνίας” που κατέθεσε το ΥΠΠΑΝ
Ο εκπαιδευτικός κόσμος αρχής γενομένης της 4ης Ιουλίου και τις μονομερείς αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, έως και την εξουσιοδότηση της 5ης Σεπτεμβρίου για δυναμικά μέτρα μη αποκλειουμένων των απεργιακών, έδωσε ένα δυνατό μήνυμα συσπείρωσης και αποφασιστικότητας. Έδωσε τη δύναμη στην Οργάνωση μας να σταθεί ανάχωμα στις ετσιθελικές αποφάσεις της Κυβέρνησης προτάσσοντας ταυτόχρονα μήνυμα ενότητας μέσα από το τρίπτυχο: δημοκρατικός διάλογο, διαφύλαξη του κύρους και της αξιοπρέπειας του εκπαιδευτικού και αναβάθμιση της ποιότητας της Εκπαίδευσης.
Η τελευταία πρόταση της Κυβέρνησης, η οποία μάλιστα παρουσιάζεται εντέχνως ως «Κείμενο Συμφωνίας» δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή γιατί δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που η ίδια η Κυβέρνηση έχει δημιουργήσει το τελευταίο δίμηνο, αποκλειστικά με δίκη της ευθύνη. Ως Προοδευτική, αλλά πρώτιστα ως ΠΟΕΔ διαφωνήσαμε έντονα από την πρώτη στιγμή με τον τρόπο και τον λόγο που είχαν παρθεί τα μέτρα-αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου της 4ης Ιουλίου. Η αντιμετώπιση ζητημάτων της εκπαίδευσης δεν μπορεί να γίνεται στη βάση οικονομίστικης προσέγγισης προτάσσοντας όποιον «εξορθολογισμό». Δεν μπορεί να γίνεται στη βάση «οροφών στην εκπαίδευση» και αριθμών, αλλά στη βάση παιδαγωγικών κριτηρίων και επιχειρημάτων.
Ταυτόχρονα οι εξελίξεις μετά το βράδυ της Τετάρτης, 5 Σεπτεμβρίου, καθώς επίσης οι αποσπασματικοί χειρισμοί, χωρίς αποφασισμένη τακτική βάσει αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου μας οδηγούν να προτείνουμε τα εξής:
Α) Απόρριψη της πρότασης ως έχει.
Β) Κατάθεση αντιπρότασης παραθέτοντας τις θέσεις μας:
- Ανάδειξη της σημασίας για τη δική μας πλευρά των εισηγήσεων και θεματικών που άπτονται της ποιότητας της εκπαίδευσης (πρόληψη και αντιμετώπιση παραβατικής συμπεριφοράς, αλφαβητισμός, Αξιολόγηση, κ.α.) και καθορισμός χρονοδιαγραμμάτων συζήτησης. Αυτά θα πρέπει να προτάσσονται σε κάθε μας εισήγηση-πρόταση.
- Αφαίρεση κάθε σημείου που αναφέρεται σε «εξορθολογισμό», «εξοικονόμηση», «απαλλαγές» και ότι άλλο παραπέμπει σε οικονομίστικη προσέγγιση και δεν στηρίζεται στην παιδαγωγική τεκμηρίωση.
- Παραχώρηση Υπεύθυνου Τμήματος στην Α΄ τάξη 2 περιόδους.
- Παραχώρηση Υπεύθυνου Τμήματος στα νηπιαγωγεία και Ε.Ε.
- Γραμματειακό προσωπικό σε όλα τα νηπιαγωγεία.
- Παραχώρηση χρόνου για ενίσχυση σχολείων με ιδιαιτερότητες ή παραβατικότητα.
- Αλλαγή του όρου «Βιολογικός παράγοντας» με τον όρο «Αύξηση εξωδιδακτικού χρόνου με βάση τα έτη υπηρεσίας/εμπειρία».
- Καθορισμός ξεκάθαρου χρονοδιαγράμματος το αργότερο μέχρι τέλος Οκτωβρίου 2018 να ετοιμαστεί σχέδιο πρόωρης αφυπηρέτησης. Ήδη υπάρχει η Συμφωνία Πλαίσιο που δεν τηρήθηκε ποτέ! Αν θα έχει ουσία αυτό το μέτρο πρέπει να είναι άμεσο.
- Καθορισμός ξεκάθαρου χρονοδιαγράμματος το αργότερο μέχρι το τέλος της χρονιάς για συμφωνία Σχεδίου Ταμείου Προνοίας για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς. Ήδη υπάρχει η Συμφωνία Πλαίσιο που δεν τηρήθηκε ποτέ!
- Άμεση αλλαγή της κλίμακας εισδοχής Α8–2 σε Α8 λαμβάνοντας υπόψη τα έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας για διορισμούς από τον Κατάλογο Διορισίμων.
Γ) Ενημέρωση των γονιών μέσω εντύπου το οποίο θα διανεμηθεί μέσω των παιδιών Τρίτη και Τετάρτη στα σχολεία.
Δ) Κοινή συνεδρία Διδασκαλικού Συλλόγου με κατά τους τόπους Συνδέσμους Γονέων για τα προβλήματα στην Εκπαίδευση. Σύνθημα η ανάδειξη των προβλημάτων του δημόσιου σχολείου, και η επεξήγηση των θέσεων μας για ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο.
Ε) Κάλεσμα στην επίσημη πλευρά για διάλογο μέχρι την Τετάρτη.
ΣΤ) Εξαγγελία διήμερης απεργίας την ερχόμενη Πέμπτη-Παρασκευή. Ταυτόχρονη εξαγγελία για κλιμάκωση την επόμενη Τρίτη-Τετάρτη. Αν υπάρχει δυνατότητα θα διερευνηθεί το ενδεχόμενο για 2ωρη Παναπεργία.
Ε) Σε όλη την πορεία πρέπει να διαφυλάσσεται η ενότητα μεταξύ των 3 Εκπαιδευτικών Οργανώσεων.
ΣΤ) Ενημέρωση της βάσης.